عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دوربین مداربسته دوربین مداربسته coinpayu دوربین مداربسته
register-link
1

 

بهترین گزینه خرید :»
60000 تومان تومان


دانلود نوحه و مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)

برچسب ها : دانلود نوحه و مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) , دانلود مداحی شهادت امام جعفر صادق(ع) , دانلود نوحه شهادت امام جعفر صادق(ع) , شهادت امام جعفر صادق(ع) , مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)شهادت امام جعفر صادق(ع)چ , امام جعفر صادق , امام صادق , بدو دانلود , دانلود مداحی مناسبتی , دانلود مداحی بهخ مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) , اس ام اس شهادت امام جعفر صادق(ع) , اس ام اس مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) , پیامک مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) , پیامک شهادت امام جعفر صادق(ع) , دانلود مداحی , دانلود نوحه , دانلود نوحه شهادت امام جعفر صادق(ع) 89 , دانلود نوحه محصوص شهادت امام جعفر صادق(ع) , شهادت امام جعفر صادق , شهادت امام جعفر صادق(ع) 89 , مداحی , مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) , مداحی شهادت امام جعفر صادق(ع) , نوحه , نوحه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) , نوحه در مورد شهادت امام جعفر صادق(ع) , نوحه شهادت امام جعفر صادق(ع) , نوحه و مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) ,

تاريخ: پنجشنبه 31 شهريور 1390

دانلود Firefox 7.0 Beta 6 Portable

http://s2.picofile.com/file/7143440321/Fire_Fox_7_www_Bo2download_ir_.jpg

- ايسنا- شركت موزيلا اعلام كرد كه كاربران مي‌توانند نسخه بتاي مرورگر اينترنتي فايرفاكس 7 را براي سيستم‌هاي عامل ويندوز، مك، لينوكس، و اندرويد دانلود كنند.
موزيلا اعلام كرد كه نسخه بتاي مرورگر اينترنتي فايرفاكس 7 داراي امكانات جديدي از جمله استفاده بهينه‌تر از حافظه است و هم‌اكنون دانلود اين نسخه براي سيستم‌هاي عامل ويندوز، مك، لينوكس، و اندرويد امكان‌پذير شده است.
از ديگر امكانات جديد اين مرورگر افزايش سرعت پاسخ‌گويي، سرعت راه‌اندازي (startup) و سرعت بارگذاري صفحات است و فايرفاكس 7 نسبت به فايرفاكس 4، 5 و 6 نزديك به 20 تا 50 درصد حافظه كم‌تري استفاده مي‌كند.
عرضه نسخه بتاي مرورگر اينترنتي فايرفاكس 7 براي دانلود در حالي است كه نسخه نهايي فايرفاكس 6 در تاريخ 25 مردادماه عرضه شده است.
گمانه‌زني‌ها حاكي است كه موزيلا قصد دارد تا پايان 2012 نسخه نهايي فايرفاكس 7 را نيز عرضه كند تا 4 مرتبه مرورگر خود را در سال ميلادي جاري به‌روزرساني كرده باشد.

برچسب ها : download Firefox 7.0 , Firefox 7.0 , Firefox 7.0 direct download , Firefox 7.0 software , free download Firefox 7.0 , دانلود Firefox 7.0 , دانلود Firefox 7.0 با لينک مستقيم , دانلود رايگان Firefox 7.0 , دانلود فایر فاکس 7 , دانلود فایر فاکس جدید , دانلود نرم افزار Firefox 7.0 , نرم افزار Firefox 7.0 , دانلود آخرین نسخه فایر فاکس 7 , دانلود فایر فاکس 7 با لینک مستقیم , دانلود فایر فاکس 7 از سایت بدو دانلود , دانلود از سایت بدو دانلود , دانلود مرورگر فایر فاکس 7 , دانلود فایر فاکس 7 برای ویندوز سون , بدو دانلود , دانلود Fire Fox 7با لینک مستقیم , دانلود Fire Fox 7از سایت بدو دانلود , دانلود مرورگر Fire Fox 7 , دانلود Fire Fox 7برای ویندوز سون ,

تاريخ: پنجشنبه 31 شهريور 1390

دانلود بازی فوق العاده زیبای سام در شهر عجایب Clover: A Curious Tale

The image
“http://s2.picofile.com/file/7142996448/CloverACuriousTale1_www_Bo2download_ir_.jpg”
cannot be displayed, because it contains errors.

.: برای اولین بار در بین سایت های ایرانی :.

Clover: A Curious Tale عنوان بازی بسیا زیبایی است که توسط کمپانی Binary Tweed حمایت یافته و استدیوی Blitz Game در نشر آن نیز نقش داشته است. بازی سبک ماجرایی و Arcade دارد که به طور زیبایی مرحله بندی، طراحی و تعبیه شده است. نقش اول این بازی انیمیشنی پسر کوچکی به نام سام است که گویا یکی از شاهزادگان صاحب نام پادشاهی بزرگ بوده است و مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته است و حال سام قصد انتقام و نابودی دزدان را در سر دارد. مرحله های متنوع که گیمر را به چالش برمی انگیزد، بدین ترتیب که در پشت بام ها، زیرزمین، در جنگل های ترسناک مراحلی فوق العاده جذاب را باید پشت سر بگذارید. بازی به دور از گرافیک بالا بوده و گیم پلی عالی در محیطی ساده را نقطه قوت خود قرار داده است. هم اکنون می توانید این بازی زیبا را که حجم مناسبی نیز دارد وطبق درخواست های مکرر کاربران عزیز را برای اولین بار از وب سایت ایرانیان دانلود دریافت نمائید.

تصاویری از محیط بازی :

Clover: A Curious Tale ScreenShot 1

Clover: A Curious Tale ScreenShot 2

حداقل سیستم مورد نیاز :

OS: Windows XP / Vista /7
Cpu: Pentium 1 GHz
Ram: 128 MB
Video: 128 MB
DirectX: DirectX ۹٫۰
Hard Drive: 300 MB

روش تعمیر فایل فشرده :

اگر در هنگام Extract بازی از فایل فشرده rar با اخطار خراب بودن فایل فشرده مواجه شدید, بدانید که این اخطار مربوط به خراب بودن فایل فشرده ای که ما برایتان قرار داده ایم نیست زیرا این فایل چندین بار تست میگردد و سپس بر روی سرور سایت برای دانلود قرار میگیرد و دلیل آن توقف های موقتی است که شما در هنگام دانلود انجام داده اید می باشد. البته نیازی نیست که از این بابت نگران شوید زیرا تیم ایرانیان دانلود بازی را به گونه ای فشرده سازی کرده که امکان بازیابی آن وجود داشته باشد. کافیست که در نرم افزار Winrar در تب Tools گزینه ی Repair archive را انتخاب کنید و سپس منتظر بمانید تا عملیات تعمیر فایل فشرده به اتمام برسد پس از آن یک فایل فشرده جدید در کنار فایل فشرده خراب ساخته می شود که می توانید بدون مشکل بازی را از آن خارج نمایید.

.: نسخه Repack گروه aka.exe :.

برچسب ها : جدیدترین بازی های سال , دانلود بازی سام جنگجو , دانلود بازی فوق العاده زیبای سام در شهر عجایب Clover: A Curious Tale , دانلود کرک بازی Clover: A Curious Tale , دانلود گیم Clover: A Curious Tale ,

تاريخ: پنجشنبه 31 شهريور 1390

ورژن جدید آنتی ویروس معروف و محبوب ESET NOD32 Antivirus 5.0.93.0 Final

http://s2.picofile.com/file/7142999565/ESET_NOD32_Antivirus_5_0_93_0_Final_1_www_Bo2download_ir_.jpg

ESET NOD32 Antivirus یکی از معروف ترین نرم افزارهای آنتی ویروس در جهان به شمار می رود که ساخت شرکت ESET می باشد. این آنتی ویروس به دلیل داشتن امکانات و مزایای فراوان از محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران برخوردار است. با نصب این برنامه امنیتی بر روی سیستم خود دیگر نگران نفوذ ویروس ها و بد افزارها به سیستم تان نخواهید بود زیرا این برنامه با قدرت در مقابل آنها ایستادگی می کند. یکی از مزایای بسیار مهمی که سبب شده تا اکثر کابران خانگی به خصوص در ایران از این آنتی ویروس استفاده کنند حجم کم آن و محیط کاربری بسیار ساده می باشد که همه قادرند با آن کار کنند. همچنین حجم پایین فایل های آپدیت هم یکی دیگر از مزایای این آنتی ویروس می باشد که با سرعت پایین اینترنت هم میتوان برنامه را به روز نمود. در نسخه جدید این نرم افزار قدرت مقابله آن با انواع ویروس ها و فایل های مخرب افزایش یافته به طوری که امنیت کامل سیستم شما پس از نصب این آنتی ویروس به صورت کامل تضمین میگردد. علاوه بر این سرعت اسکن نیز افزایش یافته به طوری که شما در سریعترین زمان ممکن قادرید تا حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در هارد کامپیوتر خود از لحاظ آلوده بودن به ویروس ها مورد برسی و اسکن قرار دهید. از ویژگی های دیگر این نرم افزار می توان به اسکن اتوماتیک ویندوز, آپدیت اتوماتیک, حذف اتوماتیک ویروس ها و … اشاره کرد. این نرم افزار را می توانید به صورت کاملآ رایگان از وب سایت ایرانیان دانلود دریافت نمایید.

برچسب ها : انتی ویروس eset , انتی ویروس نود 32 , دانلود ESET NOD32 Antivirus v5.0.93.0 Final , دانلود انتی ویروس ناد 32 , دانلود انتی ویروس نود 32 , دانلود انتی ویروسnod 32 , دانلود برنامه , دانلود جدید ترین ورژن انتی ویروس نود 32 , دانلود نرم افزار , نرم افزار , نرم افزار کامپيوتر ,

تاريخ: پنجشنبه 31 شهريور 1390

maxtmep.ir

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391

TurboFTP

FTP نام یکی از پروتکل های اینترنتی است که در آن کاربر با اتصال به یک سرور می تواند دانلود یا آپلود فایل را انجام دهد .لازمه ی بهره گیری از این امکان ، در اختیار داشتن ابزار مورد نیاز آن می باشد .TurboFTPنام یکی از برنامه های بسیار مفید و قدرتمند در این زمینه است و همانطور که از نامش بر می آید وظیفه ی خود را با سرعتی بسیار بالا به انجام می رساند . این کلاینت پا پشتیبانی از FTP بر روی بستر های SSL/TLS و همچنین SFTP بر روی SSH2 امکان برقراری ارتباطی ایمن میان شما و سرور را فراهم می آورد .TurboFTPکه از ویندوز های ۲۰۰۰/XP/2003/2008/Vista/7 به طور کامل پشتیبانی می کند از محیطی کاربرپسند برخوردار بوده طعم شیرین قدرت در عین سادگی را بر زبانتان می نشاند .

قابلیت های کلیدی TurboFTP 6.30 Build 862:
- اجرای فرایند های زمانبندی شده با پشتیبانی از کانکشن های مختلف
- آپلود کردن خودکار فایلها و/یا فولدر های اضافه شده در لوکال بر روی اف تی پی
- رمزگذاری نمودن ارتباط بین یوزر و سرور برای افزایش امنیت
- استفاده از تکنولوژی پیشرفته فشرده سازی اطلاعات بر پایه ی on-the-fly به منظور افزایش سرعت
- پشتیبانی از فایروال و پروکسی
- پشتیابی از فایلهایی به بزرگی ۲ گیگابایت بر روی FTAT32 و فایلهایی با بزرگی بیش از ۴ گیگابایت بر روی NTFS
- و …

hajmحجم : ۷٫۵۴ مگابایت

passwordپسورد :www.downloadkade.com

downloadدانلود با لینک مستقیم


دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1391

Easy Button and Menu Maker Pro

Easy Button and Menu Maker Proنرم افزاری است بسیار جالب و مفید محصول کمپانی Blumentals که کاربرد آن ساخت آسان منو های دینامیک حرفه ای و دکمه های جذاب برای وب سایت یا وبلاگ شما می باشد . اگر می خواهید پایگاه اینترنتی خود را جذاب و دلربا کنید تا محیطی چشم نواز برای کاربرانتان به وجود آید کافیست تا از امکاناتی که ایننرم افزاربرای شما در نظر گرفته است بهره ببرید .Easy Button and Menu Maker Proبا در اختیار داشتن بیش از ۱۰۰ طرح آماده زیبا که از استایلهای مختلفی نظیر انعکاسی که با نام های شیشه ای و ویستا در طراحان شناخته شده هستند می تواند محیطسایتیا وبلاگ شما را دگرگون کند . بر خلاف بسیاری از ابزارهای مشابه ادیتور ایننرم افزاربه صورت WYSIWYG می باشد که منظور از آن خروجی قالب های ساخته شده دقیقا همان چیزی هستند که درون برنامه مشاهده می کنید . بدین ترتیب می توانید تمامی ریزه کاری ها و قسمت های آن را با خیال آسوده انجام دهید و مطمئن باشید که همانگونه در سایت شما به نمایش در خواهند آمد .


ویژگی های کلیدی Easy Button and Menu Maker Pro 2.1.0.12:
– ساخت آسان دکمه های جذاب برای وب
– ساخت آسان منوهای چند سطحی برای وب سایت
– در اختیار داشتن ویرایشگر WYSIWYG
– استفاده از فونت های انتخابی شما درطراحی
– اضافه کردن آیکون به دکمه ها و منو ها
– پشتیبانی منوهای ساخته شده از تمامی مرورگر های وب
– تهیه خروجی در قالب کد های مبتنی بر آخرین استاندارد های طراحی وب
– پشتیبانی از فرمت های تصویری GIF ، PNG و JPEG
– پشتیبانی از یونیکد UFT-8 و زبان پارسی
– و …



hajmحجم : ۸٫۵۹ مگابایت
passwordپسورد :www.downloadkade.com

downloadدانلود با لینک مستقیم

crackآموزش فعال سازی Easy Button and Menu Maker Pro 2.1.0.12

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1391

Intelligent Shutdown 2.1.5

آیا می خواهید که کامپیوترتان ، در یک زمان خاص به طور اتوماتیک خاموش شود ؟ آیا می خواهید تا برنامه ای ، راس ساعت معین به صورت خودکار اجرا شود ؟ آیا می خواهید هنگامی که قصد خواب دارید ، به موزیک گوش داده و پس از اینکه خوابتان برد کامپیوترتان خاموش شود ؟ آیا می خواهید که رایانه ی تان قرار ها و نکات مهمی را که به آن داده اید ، در تاریخ تعیین شده به شما یادآوری کند ؟ آیا می خواهید تا پس از گذشت چند دقیقه که از کامپیوتر استفاده نمی کنید به صورت خودکار و با یک عکس اختصاصی آن را قفل نمایید ؟

اگر چنین است ، شما به نرم افزاری قدرتمند مانندIntelligent Shutdownنیاز خواهید داشت تا بتوانید تمامی کارهای گفته شده را انجام دهید .Intelligent Shutdownابزاری است کوچک و با کاربری بسیار آسان که توانایی انجام خودکار وظایف از پیش تعیین شده را داراست . دیگر نیازی به از دست دادن وقت ارزشمند برای انتظار به منظور خاموش شدن ، ریست یا بسیاری از توابع دیگر نیست . کافیست تا ایننرم افزاررا اجرا نموده و همان کارهایی را که می بایست خودتان انجام دهید به دستان قدرتمندش سپرده و به سراغ کارهای دیگر بروید .

حجم : ۳٫۱۳ مگابایت
پسورد :www.downloadkade.com

دانلود با لینک مستقیم


دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1391

Trucks-and-Trailers

رانندگی با ماشین های سنگین یکی از بازی های جذاب کامپیوتری است که طرفداران خاص خود را داشته و پشتوانه همین کاربران تا کنون بازی های مختلفی در این زمینه طراحی و منتشر شده اند . بازیTrucks and Trailersکه برای این پست دانلود کده قرار داده ایم نیز یکی از این دسته از بازی ها بوده و با شبیه سازی کردن محیط تریلر و کامیون ها به شما امکان تست مهارت رانندگی در فضای مجازی را خواهد داد . در این بازی به شما سفارش های مختلفی داده می شود که برای هر یک می بایست در ابتدا به بارگیری رفته و سپس کانتینرها را به محل های گفته شده حمل کنید . این بازی که با توجه به حجم نسبتا پایین خود از گرافیک بالایی بر خوردار است از ۵۰ مرحله مختلف تشکیل شده است که هریک جذابیت و سختی هایی دارد .
نسخه پیش رو که توسط تیم SKIDROW کرک شده به صورت ریپ شده با کیفیت ویدیو و صدای ۱۰۰ درصد نیز می باشد .

حداقل سیستم مورد نیاز

- Operating system: Microsoft Windows XP / Windows Vista / Windows 7even
– Processor: Intel Pentium 4 2.2 GHz or equivalent AMD Athlon 64 2200 +
– Memory: 1 GB (Windows XP) / 2GB (Windows Vista / 7)
-Graphics Card: 3D-graphics adapter with 256 MB memory, compatible withDirectX 9.0 and supports Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce 7800 GS /ATI Radeon X1800 or better)
– Sound: Sound card compatible with DirectX 9.0c
– Free hard drive space: 500 MB
– Additional software: DirectX 9.0c
– Controls: A keyboard and mouse

hajmحجم : ۴۵۹ مگابایت
passwordپسورد :www.downloadkade.com

downloadدانلود با لینک مستقیم

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1391

microsoft office 2010

مجموعه مایکروسافتآفیسسالیان سال است که به یکی از اصلی تریننرم افزارهای مورد استفاده توسط بیشتر کاربران جهان تبدیل شده ، تا کنون توانسته است نیازهایی که در زمینه ساخت و مدیریت اسناد در این بین وجود داشته است را به خوبی برطرف سازد .Microsoft Office 2010را می توان موفق ترین نسخه معرفی شده تا کنون دانست که پس از ورژن های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ با استقبال بی نظیری مواجه شده است . در این ویرایش ۱۱نرم افزارمختلف وجود دارد که هریک به دلیل گستردگی دامنه استفاده از آنها نیازمند توضیحی هستند مفصل که به دلیل آشنایی اکثر کاربران با آنها از ذکرشان صرف نظر می کنیم . ویژگی قابل توجهی که در نسخه قرار گرفته در دانلود کده وجود دارد ، گنجاندن هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی در یک ویرایش و کاهش محسوس حجم نهایی آنها می باشد . حال کافیست که پیش کرک شدن تمامی مجموعه را به قابلیت های ذکر شده اضافه نمود تا به کامل بودن این ورژن ایمان بیاورید .Microsoft Office 2010توانایی نصب بر روی ویندوز های اکس پی ، سرور ۲۰۰۳ و سرور ۲۰۰۸ ، ویستا و سون را داشته و می توانید از امکانات آنها نهایت استفاده را ببرید . لازم به ذکر است که مجموعه ی پیش رو از آخرین آپدیت های معرفی شده از سوی مایکروسافت در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۰ بهره می برد .


اسامی نرم افزار های موجود در Microsoft Office 2010
Microsoft Excel 2010
Microsoft Outlook 2010
Microsoft PowerPoint 2010
Microsoft Word 2010
Microsoft Access 2010
Microsoft InfoPath 2010
Microsoft Publisher 2010
Microsoft OneNote2010
MicrosoftSharePoint Workspace 2010

حجم : ۶۴۷ مگابایت
پسورد :www.downloadkade.com

دانلود قسمت اول/قسمت دوم

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1391
Xilisoft Multiple=

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که چندین کار را با هم انجام می دهید حتما همیشه از تعداد بالای پنجرها های باز در دسکتاپ خود ناراضی بوده اید . Xilisoft Multiple Desktops نام نرم افزاری است که برای رفع این مشکل طراحی شده است . به وسیله این برنامه می توانید چندین دسکتاپ مجازی ساخته و برای جلوگیری از شلوغ شدن محیط ، تعداد کم تری پنجره را در هر دسکتاپ باز نمایید . برای تعویض کردن دسکتاپ ها نیاز به انجام کار زیادی نیست ، بلکه می توانید با یک کلیک ماوس و یا انتخاب یک Hotkey به سادگی و البته به سرعت به دسکتاپ مورد نظر خود کوچ کنید !
از ویژگی های کلیدی این نرم افزار می تواند به بالابردن امنیت کاری به وسیله استفاده از پسورد اشاره نمود . با این قابلیت می توانید در هنگام سوویچ کردن دسکتاپ ها دژ محکمی قرار دهید تا تنها افرادی که دارای مجوز هستند از آن عبور کنند .


حجم : ۷٫۰۹ مگابایت
پسورد : www.downloadkade.com
دانلود با لینک مستقیم

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1391

با استفاده از Real Desktop 3D می توانید دسکتاپ کامپیوتر خود را به یک میز کار واقعی تبدیل کنید و از آن لذت ببرید .
تغییر سایز فونت ها ، چرخش ، جا به جا کردن آیکون ها همراه با صدای ۳ بعدی ایجاد شده ناشی از برخورد آنها با هم و چندین و چند قابلیت دیگر این نرم افزار حتما شما را به وجد می آورد.
حجم :۶٫۷۸ مگابایت
پسورد : www.downloadkade.com
دانلود با لینک مستقیم

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1391

WinRAR

فشرده سازی یکی از راههای کم هزینه برای صرفه جویی در زمان و سرمایه است . به طور مثال به جای خرید یک هارددیسک جدید که بتواند اطلاعات شما را در خود ذخیره کند ، می توانید آن ها را فشرده نموده تا حجم مفید دیسک سختتان بیشتر گردد یا هنگامی که قصد ارسال و یا دریافت فایلی را از طریق اینترنت دارید از پهنای باند کمتری مصرف نموده و از این راه نیز صرفه جویی قابل توجهی به عمل آورید . امروزه دامنه ی تکنولوژی های فشرده سازی بسیار گسترده شده و فرمت های بسیاری را می توان یافت که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند و مورد استفاده قرار می گیرند . از این بین اگر بخواهیم چه از لحاظ قیمت و چه قدرت به نرم افزارهایی که در زمینه فشرده سازی طراحی شده اند نگاهی بیاندازیم ، WinRAR را یک سر و گردن بالاتر از سایرین خواهیم یافت .

این نرم افزار که با پشتوانه ی فرمت اختصاصی خود – RAR – به شهرتی جهانی رسید اکنون انتخاب اول کاربران حرفه ای در سرتاسر کره زمین است و میلیون ها نفر به طور روزانه از مزایای آن بهره مند می گردند . RAR یک تکنولوژی پیشرفته است که به شما این امکان را می دهد تا حجم فایلهایتان را از ۱ تا ۹۹ درصد ، بنا به محتوا و فرمتی که قصد فشرده سازی اش را دارید کاهش داده و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید . WinRAR می تواند اعمال زیادی بر روی فایلهای شما انجام دهد ؛ رمزنگاری کردن اطلاعات ، تبدیل فایلهای حجیم به چندین قسمت جدای از هم ، ساخت فایلهای نصبی از جمله امکاناتی است که توسط فرمت RAR توانایی انجام آنها را خواهید داشت . علاوه بر این فرمت ، فرمت های بسیار دیگری نیز هستند که توسط WinRAR پشتیبانی می شوند که شاخص ترین آنها ZIP بوده که این نیز به دلیل قدمت بالا از جمله ی محبوب ترین هاست . این نرم افزار هجده ساله همچنین می تواند فرمت هایی نظیر CAB ، ARJ ، LZH ، TAR ، GZ ، ACE ، UUE ، BZ2 ، JAR ، ISO ، ۷Z را برای شما باز کرده و از حالت فشرده خارج سازد که با توجه به حجم بسیار پایین آن کاری بس شگفت انگیز به نظر می رسد . نسخه های جدید این برنامه در دو ویرایش ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی منتشر می شود که می توانید پس از دانلود ، نسخه ی متناسب با سیستم خود را نصب نموده و استفاده کنید .

در این نسخه چندین باگ مربوط به باز کردن برخی از فرمت ها برطرف شده و تغییراتی نیز در عملکرد برخی از بخش ها نظیر پروسه رمزنگاری داشته است .



hajm حجم : ۲٫۸۸ مگابایت
password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود با لینک مستقیم

crack آموزش کرک کردن WinRAR 4.1.010 beta

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1391

winzip15

WinZip اولین نرم افزاری است که به منظور فشرده کردن اطلاعات پا به عرصه وجود نهاده و هم اکنون به عنوان یکی از محبوب ترین ها در رده ی خود به شمار می آید . این برنامه به شما کمک می کند تا به سادگی فایلهای دلخواهتان را فشرده کرده و با کم شدن فضای اشغالی در هزینه هایی که به منظور نگهداری اطلاعات می بایست بپردازید صرفه جویی به عمل آورید . در مواقعی نیز که استفاده از اطلاعات خود نیاز داشتید می توانید تنها با چند کلیک آنها را از حالت فشردگی خارج نمایید . WinZip درکنار پشتیبانی از محبوب ترین فرمت فشرده سازی در دنیای کامپیوتر – ZIP – با قالب های دیگری نظیر CAB, TAR, gzip, UUencode, XXencode, BinHex و MIME نیز سازگار است .

فشرده سازی ، مدیریت و انتشار تصاویر :
- فشرده کردن فرمت تصویری JPEG تا ۲۰ الی ۲۵ درصد
- ارسال فایلهای زیپ شده به وسیله ی ایمیل به یک فایل زیپ شده ی دیگر
- تغییر اندازه دادن تصاویر
- نمایش تصاویر بندانگشتی از عکس های موجود در یک آرشیو زیپ

عملکرد فشرده سازی و سازگاری آرشیو
- استفاده از فناوری فشرده سازی LZMA برای نتیجه بهتر در بیشتر فایلها
- قابلیت انتخاب متد مورد نیاز شما برای فشرده کردن داده ها
- فشرده سازی تصاویر JPEG بدون کاهش حتی یک درصد از کیفیت فایل
- باز کردن و خارج کردن فرمت های ۷Z, IMG و ISO از حالت فشرده
- باز کردن و خارج کردن فرمت های RAR, BZ2, CAB, LHA و سایر آرشیو ها از حالت فشرده
- ساخت و باز کردن فایلهای ZIP دارای حجمی به بزرگی بیش از ۴ گیگابایت

رمزگذاری
- استفاده از استاندارد رمزگذاری AES 128 و ۲۵۶ بیتی
- استفاده از متد کنترل رمزگذاری به منظور فعال یا غیرفایل سازی

نسخه نصبی

hajm حجم : ۲۲٫۴۱ مگابایت

password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود با لینک مستقیم

نسخه قابل حمل

hajm حجم : ۲۵٫۸۶ مگابایت

password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود با لینک مستقیم

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1391

دانلود رایگان آموزش کامل PowerPoint 2010 همراه با قابلیت های جدید افزوده شده

PowerPoint 2010 Essential Training

PowerPoint نام یکی از نرم افزارهایی است که در مجموعه اداری مایکروسافت که آن را با نام Microsoft Office می شناسیم وجود دارد . کار این برنامه ساخت و طراحی فایلهای مولتی مدیا با استفاده از تمپلیت های آماده ، تصاویر ، متون و موسیقی متن یا صدا می باشد که یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که قصد دارند سخنرانی های خود را جذاب تر از آنچه که می تواند باشد ، کند . در این نرم افزار شما خواهید توانست با استفاده از ابزارهای چارت سازی گوناگونی که وجود دارد اطلاعات و گفته های خود را با زبانی ساده و شیوا تر بیان کنید . علاوه بر اینها در نسخه ی جدید این برنامه که PowerPoint 2010 می باشد برای تکمیل ابزارهای رفع نیاز کاربران ویژگی های بسیاری افزون گشته است از میان آنها می توان به رتوش تصاویر و ویرایش فایلهای ویدیویی نیز اشاره نمود که پیش از این برای انجام هر یک می بایست از چندین نرم افزار جداگانه استفاده می نمود .


در همین راستا کمپانی قدرتمند Lynda که تا کنون اقدام به طراحی ویدیو های آموزشی بسیاری برای نرم افزار های مختلف کرده است ، از این برنامه نیز غافل نمانده و مجموعه ی آموزشی PowerPoint 2010 را توسط آقای David Diskin طراحی گرانیده است . با تماشا کردن این مجموعه که در آن سعی شده است تمامی ریزه کاری ها و نحوه ی استفاده از ابزارها گفته شود یا می گیرید که چگونه پاورپوینت های جذاب را آنگونه که خود می خواهید به وجود آورید . همانند سایر مجموعه های آموزشی ساخت شرکت Lynda ، این برنامه نیز فایلهای خام یا همان Exercise File ها که در طی آموزش از آنها استفاده می شود در کنار ویدیو ها قرار داده است که کارآموز می تواند تمامی مراحل را همانند آقای دیوید دیسکین یک به یک طی کند . کیفیت ویدیو های آموزش بسیار بالا بوده و کل مدت زمان آن ۴:۰۸ ساعت می باشد که در ادامه به سرفصل ها و عناوین آموزشی آن اشاره می کنیم :


۱ . آشنایی کلی با محیط نرم افزار PowerPoint 2010

مدیریت کردن پشت صحنه سخنرانی

- استفاده از ابزار Office Ribbon

- سفارشی سازی نمای کاربری

- سفارشی کردن ابزار Office Ribbon


2 . آغاز کار

- شروع از ابتدا

- افزودن اسلاید و متن

- حذف اسلاید و تغییر پوسته

- مرتب سازی اسلاید ها

- صرفه جویی در وقت با استفاده از مود Outline mode

- اضافه کردن تصویر و کلیپ آرت

- غلط یاب املایی

- استفاده از thesaurus

- ذخیره کار

- اضافه کردن پوسته

- اجرا کردن اسلایدشو های ساخته شده


۳ . پیکربندی محتوا

- استفاده از فونت ها و رنگ های مختلف

- اضافه کردن گلوله و شماره گذاری کردن

- تغییر چیدمان نوشته

- استفاده از افکت های تصویری

- حذف کردن بک گراند از تصاویر

- آشنایی با استادان اسلاید

- تغییر بک گراند اسلاید

- اضافه کردن یک لوگو به بک گراند

- ذخیره کردن طرح به عنوان یک تمپلیت


۴ . اضافه کردن تیبل و چارت

- ساخت تیبل

- پیکربندی تیبل های ساخته شده

- اضافه کردن تیبل ها از درون فایلهای اکسل

- ساخت چارت

- اضافه کردن چارت از درون فایلهای اکسل


۵ . کار با اشکال

- اضافه کردن شکل

- جا به جا کردن ، تغییر اندازه ، پیکربندی و چرخاندن اشکال ساخته شده

- اضافه کردن متن به اشکال

- اضافه کردن جعبه های متنی

- کار با لایه ها ( فرستادن به عقب یا ارسال به جلو )

- متن های متحرک ، اشکال و سایر اشیا


۶ . اضافه کردن فایلهای صوتی و ویدیو

- اضافه کردن فایل صوتی

- اضافه کردن ویدیو

- بریدن ویدیو


۷ . اضافه کردن SmartArt و نمودار

- اضافه کردن چارت های سازمانی

- اضافه کردن نمودار های دایره ای ، میله ای و سایر گونه های آن


۸ . انتشار ساخته ها

- پرینت گرفتن

- اضافه کردن نکته های گویا

- ذخیره سازی در قالب PDF

- انتقال دادن به لپ تاپ های دیگر

- انتشار در پهنه ی وب

- ذخیره در قالب ویدیو



در صورتی که اینترنت پرسرعت برای دانلود این مجموعه ارزشمند ندارید می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر ، PowerPoint 2010 را به طور کامل به همراه آفیس ۲۰۱۰ در قالب یک DVD اوریجینال و شکیل با قیمت ۳۵۰۰ تومان از سایت دانلود کده خریداری کرده و پس از دریافت درب منزل یا محل کار وجه را به مامور پست بپردازید .

buy-image

hajm حجم کل : ۹۵۳٫۲۹ مگابایت

password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود قسمت اول / قسمت دوم

icon برچسب ها: , , , , , , , , , , ,
دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391

Adobe Acrobat X Pro 10.0.0 حرفه ای ترین ابزار ساخت کتابهای الکترونیک

Adobe-Acrobat-X-Pro

PDF یک فرمت اعجاب انگیز است که امکان ساخت کتاب های الکترنیکی بسیار زیبا را در اختیار شما قرار می دهد . کتاب های الکترونیکی به شما کمک می کنند تا صدها و هزاران کتاب را بی آنکه به کتابخانه و فضاهای گسترده نیازی باشد بر روی حافظه های کامپیوتری نظیر فلش مموری ، هارد درایو ، دیسک های نوری و یا حتی بر روی تلفن همراهتان ذخیره سازید و بتوانید در هر مکانی که اراده می کنید از آنها استفاده کنید .

Adobe Acrobat نام قدرتمندترین نرم افزاری است که در زمینه ی ساخت کتاب های الکترونیکی PDF وجود دارد و با توجه به قدمت چندین و چند ساله ای که در سابقه ی خود دارد توجه طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب نموده است . با داشتن این برنامه می توانید صفحات و فایلهای الکترونیک و حتی وب سایت ها ، نفشه های مهندسی ، ایمیل و بسیاری از فایلهای مولتی مدیا را آزادانه به کتاب های خود بیافزایید . این برنامه که توسط کمپانی قدرتمند ادوبی طراحی و منتشر می شود از امکانات بسیار زیادی برخوردار بوده و رویای رسیدن به جایگاه نخست را که هم اکنون در انحصار خود دارد از خواب گونه های مشابه پرانده است . تمپلیت های گوناگونی که در Adobe Acrobat قرار داده شده است به شما اجازه می دهد تا به ساده ترین روش ممکن کتاب هایی را که مد نظر دارید بسازید و آن را انتشار دهید .



hajm حجم : ۴۶۲٫۳۱ مگابایت
password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود پارت اول | پارت دوم | پارت سوم

crack آموزش کرک کردن Adobe Acrobat X Pro 10.0.0

icon برچسب ها: , , , , , , , , , , , , ,
دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391

Snow Bros 1.0

پیش نیاز : اندروید ۲٫۱ و بالاتر

Snow Bros یکی از بازیهای محبوب دهه ۹۰ میلادی می باشد که هم اکنون می توانید آن را بر روی اندروید خود تجربه کنید . این بازی که سبکی شبیه به ماریو دارد دارای ۵۰ مرحله مختلف است که می تواند برای ساعت های زیادی شما را سرگرم کند . با هیولاها مبارزه کنید و آن ها را شکست دهید تا بتوانید به مراحل بعد بروید .

hajm حجم : ۳۱٫۸۷ مگابایت
password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود با لینک مستقیم

icon برچسب ها: , , , , , , , ,
دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391

ezPDF Reader Pro v1.8.3.0

پیش نیاز : اندروید ۲٫۱ و بالاتر

ezPDF Reader Pro بهترین نرم افزار پی دی اف خوان برای اندروید می باشد . این اپلیکیشن از امکانات زیادی برخوردار است که از میان آنها می توان به یادداشت برداری از متون موجود در کتاب های پی دی اف‌ و تغییر رنگ خطوط اشاره کرد .

hajm حجم : ۴٫۶۶ مگابایت
password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود با لینک مستقیم

icon برچسب ها: , , , , , , , , ,
دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : سینا اختری شیشوان
ت : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391

New Collection of Business Cards 2012 – Pack 1

در این پست از دانلود کده مجموعه ۱۹ کارت ویزیت با طراحی های مختلف قرار داده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید . قالب طراحی ای کارت ویزیت ها PSD بوده و شما می توانید به سادگی و با نرم افزار فتوشاپ متن دلخواه خود را جایگزین کرده و آنها را سفارشی کنید .

hajm حجم : ۳۸٫۶۸ مگابایت
password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود با لینک مستقیم

icon برچسب ها: , , , , , , , , , , , ,
دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391

مجموعه کارت ویزیت گلدار

پک کارت ویزیتی که در این پست فراهم آورده ایم یک مجموعه بسیار جالب و زیبا از ۶ کارت ویزیت با طراحی گلدار است که در فرمت وکتوری AI عرضه شده است . این فرمت که قابلیت بازگشایی در نرم افزار Adobe Illustrator را داراست به شما امکان می دهد تا کارت ویزیت خود را در هر اندازه ای که می خواهید بدون افت کیفیت دریافت کنید .

hajm حجم : ۱٫۴۴ مگابایت
password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود با لینک مستقیم

icon برچسب ها: , , , , , , , ,
دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391

زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو


مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند که پایتخت آن ماله است. مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصلهٔ آن تا کرانه‌های هند، ۶۰۰ کیلومتر است. مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره بر روی اقیانوس هند تشکیل می دهند که به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می شوند ولی تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند. در کل می توان گفت که مالدیو سرزمین جزیره‌هاست؛ جزیره‌هایی کوچک که با فاصله‌های کمی از هم این کشور را می‌سازند. شاید بتوان این کشور را آرام‌ترین جای کره‌ی زمین نامید. با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس و زیبایی زندگی در مناطق استوایی بر تمام این‌ها چیره می‌شود.

اقتصاد مالدیو بر پایه کشاورزی، ماهیگیری و بیشتر از همه به گردشگری استوار است که برخی از جزایر مالدیو تنها برای گردشگری اختصاص یافته اند. در این جزایر هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که معمولا" هر هتل بر روی جزیره ای قرار گرفته و به نوبه خود یک شهر کوچک محسوب میگردد بطوریکه تمام امکانات رفاهی در آن یافت میگردد. تقریباً تمام جزیره‌ها آب و هوای گرمسیری مالدیو را دارند؛ بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز، گرم است و خشک؛ اما زمستان‌ها با وجود گرما، رطوبت هوا بالاست، باران‌های زیادی می‌بارد و باد و طوفان هم در جریان است. از آن‌جا که ناآرامی دریا، حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها بین جزیره‌ها را محدود می‌کند، توریست‌ها خیلی علاقه‌ای به سفر در این فصل ندارند. اما بهترین زمان برای سفر به جزیره‌های مالدیو، هوای آفتابی تابستان‌ و یا شور و هیجان قبل از کریسمس در پاییز است که آنجا را به محیطی مناسب برای استراحت و آرامش اعصاب و روان مبدل ساخته است.



لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391



جدیدترین مدل لامبورگینی، مدل بدون سقف آونتادور جی (J) است که این کارخانه ایتالیایی آن را در ژنو رونمایی کرد. تنها یک دستگاه از این ماشین ساخته شده و لامبورگینی اعلام کرده که آن را در طول نمایشگاه خودرو ژنو خواهد فروخت.

پسوند جی اشاره به پیوست جی در کتاب قوانین فدراسیون جهانی اتوموبیلرانی است که در آن درباره مشخصات فنی ماشین‌های مسابقه‌ای نوشته شده است. این ماشین همچنین ادامه سنت لامبورگینی در ساخت ‌تک نمونه‌ از مدل‌های خود نظیر مدل جوتا در سال ۱۹۷۰ است. تنها یک دستگاه از آن خودرو براساس لامبورگینی میورا ساخته شد.

لامبورگینی خود این خودرو را «افراطی‌ترین خودروی روباز تاریخ این کارخانه» توصیف می‌کند. ماشین براساس مدل استاندارد آونتادور LP700-4 و با همان موتور ۶.۵ لیتری دوازده سیلندر ساخته شده است. قدرت موتور ۷۰۰ اسب بخار است و نیروی موتور از طریق جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک به طور دائم به چهار چرخ منتقل می‌شود.




لامبورگینی بدنه فیبر کربنی ماشین را به طور کامل تغییر داده تا نبود سقف را جبران کند. بدنه ماشین از فیبرکربن «بافته‌شده» ساخته شده است که در رزین مخصوصی خوابانده شده تا در حالی که قدرتش بیشتر می‌شود، جنس نرم‌تری داشته باشد. لامبورگینی می‌گوید این ماده را می‌تواند به هر شکلی که بخواهد دربیاورد و حتی می‌تواند با آن لباس هم بدوزد.

دو میله ایمنی پشت صندلی‌های ماشین کار گذاشته شده که آن هم از فیبرکربن ساخته شده است. سیستم تهویه مطبوع ماشین هم حذف شده که این به سبک‌تر شدن ماشین کمک می‌کند. وزن آونتادور جی ۱۵۷۵ کیلوگرم است. با این ترتیب شتاب صفر تا صد کیلومتر ماشین باید کمی بهتر از ۲.۹ ثانیه آونتادور استاندارد باشد.

درهای ماشین به سنت همیشگی لامبورگینی، رو به بالا باز می‌شود. طول ماشین ۴۸۹۰ میلی‌متر، عرضش ۲۰۳۰ میلی‌متر و ارتفاع آن تنها ۱۱۱۰ میلی‌متر است. چرخ‌های ماشین آلومینومی است و اندازه آن در جلوی ماشین بیست اینچ و در عقب ۲۱ اینچ است. رنگ ماشین قرمز مخصوصی است که سایه کروم دارد.

لامبورگینی اعلام کرده که رانندگی با این ماشین در جاده‌های اروپا قانونی است. این کارخانه قیمتی برای این ماشین اعلام نکرده است اما بدون شک با هر قیمتی این ماشین بدون خریدار نمی‌ماند.

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
میکروسکوپ (از یونانی μικρόσκοπεῖν) یا ریزبین[۱] دستگاهی است که برای دیدن اجسامی که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند بکار می‌رود.

سیر تحولی و رشد

در طول قرن هیجدهم میکروسکوپ در زمره وسایل تفریحی به شمار می‌آمد. با پژوهشهای بیشتر پیشرفتهای قابل توجهی در شیوه ساختن عدسی شئی حاصل شد. بطوری که عدسی‌های دیگر بصورت ذره بینهای معمولی نبودند بلکه خطاهای موجود در آنها که به کجنمایی معروف هستند، دفع شده‌اند و آنها می‌توانستند جرئیات یک شی را دقیقا نشان دهند. پس از آن در طی پنجاه سال، پژوهشگران بسیاری تلاش کردند تا بر کیفیت و مرغوبیت این وسیله بیافزایند. بالاخره ارنست آبه توانست مبنای علمی میزان بزرگنمایی میکروسکوپ را تعریف کند.

بدین ترتیب میزان بزرگنمایی مفید آن بین ۵۰ تا ۲۰۰۰ برابر مشخص شد. البته می‌توان میکروسکوپ‌هایی با بزرگنمایی بیش از ۲۰۰۰ برابر ساخت. مثلاً قدرت عدسی چشمی را بیشتر کرد. اما قدرت تفکیک نور ثابت است و درنتیجه حتی بزرگنمایی بیشتر می‌تواند دو نقطه از یک شی را بهتر تفکیک کند. هر چه بزرگنمایی شی افزایش یابد به میزان پیچیدگی آن افزوده می‌شود. بزرگنمایی شی در میکروسکوپهای تحقیقاتی جدید معمولاً ۳X، ۶X، ۱۰X، ۱۲X، ۴۰X و ۱۰۰X است. در نتیجه بزرگنمایی در این میکروسکوپ بین ۱۸ تا ۱۵۰۰ برابر است. چون بزرگنمایی میکروسکوپ نوری بدلیل وجود محدودیت پراش از محدوده معینی تجاوز نمی‌کند برای بررسی بسیاری از پدیده‌هایی که احتیاج به بزرگنمایی خیلی بیشتر دارند مفید است. تحقیقات بسیاری صورت گرفت تا وسیله دقیق تری با بزرگنمایی بیشتر ساخته شود. نتیجه این پژوهشها منجر به ساختن میکروسکوپ الکترونی شد.



دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
صورت‌فلکی یا پیکرآسمانی مجموعه‌ای از ستاره‌ها است که از دیدگاه زمینی به شکل خاصی تشبیه و نام‌گذاری شده‌است.[۱] در واقعیت سه بعدی، ستارگان یک پیکرآسمانی لزوماً به هم نزدیک نیستند و ربطی به هم ندارند. قرار دادن آن‌ها در یک مجموعه صرفاً به‌خاطر نزدیکی ظاهری از دیدگاه زمینی است. دسته‌بندی ظاهری ستارگان به صورت پیکرهای‌آسمانی از نظر نشانی‌دهی و تهیه نقشه‌های آسان‌فهمِ آسمان مفید است.[۲]

تاریخچه

مطالعات باستان‌شناسی نشان می‌دهد که نگاره‏های نقاشی شده بر روی دیوارهای غار لاسکو در جنوب فرانسه حاوی نشانه‌های نجومی است. گمان می‌شود خوشه ستاره‌ای پروین در کنار خوشه قلائص (صورت فلکی گاو) بر روی این نگاره‌ها نمایش داده شده‌است.[۳] شاید انسان‌های دوران پارینه‌‏سنگی (۳۰٬۰۰۰ تا ۲۶٬۰۰۰ سال پیش از میلاد) نخستین کسانی بودند که چهار جهت اصلی را تشخیص دادند. در اواخر دوره پارینه‌سنگی (۲۰٬۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ سال پیش از میلاد) در فرانسه هنر ساخت ابزارهای سنگی به اوج خود رسید و در آن هنگام اندیشه نخستین صورت‌های‌فلکی پایه گذاری شد. این را در آثار باقی‌ماندهٔ نقش‌های درون غارهای این دوران می‌توان یافت. در دره میرملاس و همیان در شمال کوهدشت لرستان نیز پناهگاه‌هایی از این دوران وجود دارند. در این پناهگاه‌ها نقش‌های رنگ‌دار زیادی است. حدود ۱۶٬۰۰۰ تا ۸٬۰۰۰ سال پیش از میلاد، کم‌کم اسامی گروه‌های ستاره‌ای (صورت‌فلکی) به سه دستهٔ نمادین تغییر کرد. دنیای پایینی، میانی و بالایی. حدود ۱۰٬۰۰۰ سال پیش از میلاد، عصر یخبندان در اروپا به پایان رسید. با گرم شدن زمین، علفزارها و دشت‌های اروپا جای خود را به جنگل‌ها دادند و دوران نوسنگی آغاز شد. در این دوره، انسان‌ها به جای شکار و جمع‌آوری غذا به کشاورزی و تولید غذا می‌پرداختند. از این رو نیاز آن‌ها به وضعیت آب و هوا، و دانستن فصل‌ها بیشتر شد. به این ترتیب به مسیر سالانه خورشید در آسمان توجه بیشتری کردند. می‌توان گفت حدود ۵٬۶۰۰ سال پیش از میلاد، چهار صورت ‏فلکی در آسمان شکل گرفته بودند: دو پیکر، سنبله، قوس و ماهی. آن‌ها نمایانگر نقاط اعتدال‌ها و انقلاب‌های آن زمان بودند و مبنای صورت فلکی‌های منطقةالبروجی امروزی شد.[۴]

از سویی به نظر می رسد اولین صورت فلکی دب اکبر بوده که توسط سومریان بعلت تشخص آن و تعیین جهت شمال معین شده است و پس از آن صورتهای فلکی دایرةالبروج و آنگاه توسط مصریان، بابلیان و اعراب تعداد آنها به ۴۸ صورت فلکی رسیده است. در سال ۱۹۳۰ میلادی برای تمام آسمان ۸۸ صورت فلکی بصورت بین المللی شناسایی و به تصویب رسید.


دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
اخترشناسی (Astronomy) علم بررسی موقعیت، تغییرات، حرکت و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی پدیده‌های آسمانی از جمله ستارگان، سیارات، دنباله‌دارها، کهکشان‌ها و پدیده‌هایی مانند شفق قطبی و تشعشعات پس زمینه‌ای فضا می‌باشد که منشاء آنها در خارج از جو زمین قرار دارد. این رشته با رشته‌هایی مانند فیزیک، شیمی و فیزیک حرکت ارتباط تنگاتنگ دارد و همچنین با رشتهٔ فضاشناسی فیزیکی (پیدایش و تکامل جهان) ارتباط نزدیکی دارد.

اگر تنها ستارگان مورد مطالعه قرار بگیرند به آن ستاره‌شناسی (Stellar Astronomy) گفته می‌شود.

اخترشناسی یکی از قدیمی‌ترین علوم است. اخترشناسان در تمدن‌های اولیه بشری به دقت آسمان شب را بررسی می‌کردند و ابزارهای ساده اخترشناسی از همان ابتدا شناخته شده بودند. با اختراع تلسکوپ، تحولی عظیم در این رشته ایجاد شد و دوران اخترشناسی جدید آغاز گردید.

در قرن ۲۰، رشته اخترشناسی به دو رشته اخترشناسی شهودی و فیزیک کیهان نظری تبدیل شد. در اخترشناسی شهودی به دنبال جمع آوری داده‌ها و پردازش آنها و همچنین ساخت و نگهداری ابزارهای اخترشناسی هستیم. در فیزیک کیهان نظری به دنبال کسب اطمینان از صحت نتایج به دست آمده از مدل‌های تحلیلی و تحلیل‌های کامپیوتری هستیم. این دو رشته در کنار یکدیگر رشته‌های کامل را ایجاد می‌کنند که اخترشناسی نظری نام دارد و به دنبال توصیف یافته‌های شهودی است. با استفاده از یافته‌های اخترشناسی می‌توان نظریه‌های بنیادین فیزیک مانند نظریه نسبیت عام را آزمایش کرد. در طول تاریخ، اخترشناسان آماتور در بسیاری از کشف‌های مهم اخترشناسی نقش داشته‌اند و اخترشناسی یکی از محدود رشته‌هایی است که در آن افراد آماتور نقشی بسیار فعال دارند و مخصوصاً در کشف و مشاهده پدیده‌های گذرا و محلی امیدوارکننده ظاهر شده‌اند. علم اخترشناسی مدرن را نباید با علم احکام نجوم (طالع‌بینی یا اخترگویی) مقایسه کنید چرا که در طالع‌بینی یا اخترگویی اعتقاد بر آن است که امور انسان‌ها با موقعیت اشیاء سماوی در ارتباط است. اگرچه اخترشناسی (Astronomy) و طالع‌بینی یا اخترگویی (Astrology) دو رشته‌ای هستند که منشأ یکسانی دارند اما اغلب متفکران بر این باورند که این دو رشته از هم جدا شده‌اند وتفاوت‌های بسیاری بین آنها وجود دارد.

تعداد آسمانها

از قرنهای چهارم تا ششم پیش از میلاد مسیح، اخترشناسان یونانی پی بردند که باید بیشتر از یک سایبان (آسمان) وجود داشته باشد. چون اوضاع نسبی ستارگان ثابت، که حول زمین حرکت می‌کنند، ظاهرا تغییری نمی‌کند، اما اوضاع نسبی خورشید، ماه و پنج جسم درخشان ستاره مانند که امروزه سیارات عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل می‌گویند) تغییر می‌کنند. در قرآن مجید نیز، جایی که صحبت از حقیقت آسمان می‌کند، لفظ آسمان‌های هفتگانه بکار برده می‌شود. روشهای مختلف اندازه گیری فواصل کیهانی در حدود صد و پنجاه سال پیش از میلاد، هیپارکوس، فاصله زمین تا ماه را بر حسب قطر زمین بدست آورد. وی روشی را بکار برد که یک قرن پیش از او، بوسیله جسورترین اخترشناس یونانی آریستارکوس، پیشنهاد شده بود. آریستاکوس متوجه شده بود که انحنای سایه زمین، وقتی که از ماه می‌گذرد، باید ابعاد نسبی زمین تا ماه را نشان دهد. با پذیرش این نظر و به کمک روشهای هندسی می‌توان فاصله زمین تا ماه را بر حسب قطر زمین محاسبه کرد.

برای تعیین فاصله خورشید نیز، آریستاکوس، یک روش هندسی را بکار برد که از نظر تئوری درست بود. اما نیاز به اندازه گیری زاویه‌هایی چنان کوچک داشت که جز با استفاده از وسایل امروزی ممکن نبود. هر چند که ارقام وی درست نبود، اما او نتیجه گرفت که خورشید حداقل باید هفت برابر بزرگتر از زمین باشد و لذا گردش خورشید به دور زمین که در آن زمان رایج بود، غیر منطقی دانست.

ستاره‌شناسان بعدی حرکات اجرام آسمانی را بر مبنای این نظریه مورد مطالعه قرار دادند که زمین ساکن است و در مرکز عالم قرار دارد. نفوذ و سلطه این نظریه تا سال ۱۵۴۳، یعنی تا زمانی که کوپرنیک کتاب خود را منتشر کرد و با پذیرش عقیده آریستاکوس، زمین را برای همیشه از مرکز جهان بودن بیرون راند، حاکم بود.

یکی دیگر از روشهایی که با آن می‌توان فاصله‌های کیهانی را محاسبه کرد، استفاده از روش اختلاف منظر است.

روش دیگر استفاده از مثلثات است. بطلیموس با استفاده از مثلثات توانست فاصله راه را از روی اختلاف منظر آن تعیین کند و نتیجه‌اش با رقم پیشین، که بوسیله هیپارکوس بدست آمده بود، تطبیق می‌کرد.

البته امروزه روشهای مختلف دیگری که خیلی دقیقتر از روشهای فوق است، فاصله خورشید از زمین بطور متوسط تقریبا، برابر ۵‚۱۴۹ میلیون کیلومتر است. این فاصله میانگین را واحد نجومی (با علامت اختصاری A.U) می‌نامند و فاصله‌های دیگر منظومه خورشیدی را با این واحد می‌سنجند.

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
ریاضیات (در قدیم، هم‌چنین: اِنگارِش[۱]) را بیش‌تر دانش بررسی کمیتها و ساختارها و فضا و دگرگونی (تغییر) تعریف می‌کنند. دیدگاه دیگری ریاضی را دانشی می‌داند که در آن با استدلال منطقی از اصول و تعریف‌ها به نتایج دقیق و جدیدی می‌رسیم (دیدگاه‌های دیگری نیز در فلسفه ریاضیات بیان شده‌است).

ریاضیات خود یکی از علوم طبیعی به شمار نمی‌رود، ولی ساختارهای ویژه‌ای که ریاضیدانان می‌پژوهند بیشتر از دانشهای طبیعی به‌ویژه فیزیک سرچشمه می‌گیرند و در فضایی جدا از طبیعت و محض گونه گسترش پیدا می‌کند به طوری که علوم طبیعی برای حل مسائل خود به ریاضی باز می‌گردند تا جوابشان را با آن مقایسه و بررسی کنند.

علوم طبیعی، مهندسی، اقتصاد و پزشکی بسیار به ریاضیات تکیه دارد ولی گاه ریاضیدانان به دلایل صرفاً ریاضی (و نه کاربردی) به تعریف و بررسی برخی ساختارها می‌پردازند.

تاریخچه
مصریان باستان، بیش از ۵ هزار سال پیش، برای اندازه گیری و نقشه برداری زمین و ساختن اهرام با دقت بسیار بالا، از حساب و هندسه استفاده می‌کردند. علم حساب با اعداد و محاسبه سر و کار دارد. در حساب، چهار عمل اصلی عبارتند از: جمع، تفریق، ضرب و تقسیم. هندسه علم مطالعه خط ها، زاویه ها، شکل ها، و حجم‌ها است. یونانی‌هایی چون اقلیدس، حدود ۲۵۰۰ سال قبل، بیشتر قوانین اصلی هندسه (قضایای هندسه) را تعیین کردند. جبر نوعی خلاصه نویسی ریاضیات است که در آن برای نشان دادن کمّیت‌های نامعلوم، از علائمی چون x و y استفاده می شود. این علم را نیز دانشمندان ایرانی، حدود ۱۲۰۰ سال قبل توسعه دادند. حساب، هندسه و جبر، پایه‌های ریاضیات هستند.

ریاضیات نوعی زبان علمی است. مهندسان، فیزیکدانان، و سایر دانشمندان، همگی از ریاضیات در کارهایشان استفاده می کنند. سایر کارشناسان که به مطالعه اعداد، کمّیت ها، شکل‌ها و فضا به شکل محض علاقه دارند، ریاضیات محض (غیرکاربردی) را به کار می گیرند. نظریه اعداد که شامل مطالعه کل اعداد و نحوه عمل آنهاست، نمونه ای از شاخه‌های ریاضیات محض به شمار می آید. در دنیای جدید، ریاضیات یکی از عناصر کلیدی علوم الکترونیک و رایانه به شمار می‌آید.

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
دو دیدگاه گوناگون در تعریف زمان وجود دارد. دیدگاه نخست بیان می‌کند که زمان قسمتی از ساختارهای اساسی جهان است، بعدی است که اتفاقات پشت سر هم در آن رخ می‌دهند. همچنین این دیدگاه بیان می‌کند که زمان قابل اندازه گیری است. این یک نوع دیدگاه واقع گرایانه‌است که آیزاک نیوتن بیان می‌کند و از این رو گاهی با نام زمان نیوتونی شناخته می‌شود.

در مقابل، دیدگاه دیگری چنین بیان می‌کند که زمان قسمتی از ساختارهای ذهنی انسان است (همراه فضا و عدد) آن چنان که ما در ذهن خود رشته‌ٔ رویدادها را دنبال می‌کنیم همچنین در ذهن خود برای طول آن اتفاقات کمیت‌هایی را از قبیل ثانیه و دقیقه تعریف می‌کنیم.

تعریف دوم به هیچ هویت مستقلی برای زمان اشاره نمی‌کند که اتفاقات درون آن رخ دهد. این دیدگاه حاصل کار گوتفرید لایبنیتس و امانوئل کانت می‌باشد که زمان را قابل اندازه‌گیری نمی‌داند و می‌گوید تمام اندازه‌ها در سیستم ذهنی بشر رخ می‌دهد.

به طور کلی در فیزیک زمان و فضا به عنوان کمیت‌های بنیادی به‌شمار می‌آیند و امکان بیان تعریفی دقیق برای آن‌ها در غالب دیگر کمیت‌ها نیست به این خاطر که بقیه کمیت‌ها هم‌چون سرعت، نیرو و انرژی همگی به وسیله این دو کمیت تعریف شده‌اند.

داود بن محمود قیصری، در سده هشتم هجری و در رساله «معمای زمان» می‌نویسد که «زمان نه آغازی دارد و نه پایانی. زمان، قابل تقسیم نیست و آنچه که ما آنرا بخش می‌کنیم تنها در پندار ماست.»[

اندازه‌گیری زمان
شبانروز به دو گونه متفاوت تقسیم شده‌است. یکی بر اساس گاه یا موقعیت خورشید و ماه و طول سایه بوده است. برای نمونه آریایی‌ها و زرتشتیان شبانروز را بر مینای پنج‌گاه یعنی از برآمدن آفتاب تا نیمروز٬ از نیمروز تا سه ساعت پس از نیمروز٬ از ساعت سه پسین تا فرو رفتن آفتاب٬ از فرورفتن آفتاب و پیدا شدن ستاره شامگاهی در آسمان تا نیمه شب و از نیمه شب تا بر‌آمدن آفتاب. [۲]

و شیوه دیگر، تقسیم شبانروز به ۲۴ ساعت یا پاس. طول شبانروز (چه خورشیدی و چه نجومی) همیشه ۲۴ ساعت کامل نیست و در طول روزهای سال تا چند دقیقه کمتر و یا بیشتر می‌شود که در قرارداد عموم و برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها، همه شبانروزها ۲۴ ساعت کامل فرض می‌شوند.[۱]

گذر کند زمان

این موضوع که مغز چگونه زمان را درک می‌کند، تا به حال ناشناخته مانده است. بارها برای همه‌ی انسان‌ها پیش آمده که در بعضی لحظات زندگی، زمان به کندی می‌گذرد و به اصطلاح کش می‌آید. حالا نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که در مغر ما مسیرهای ویژه‌ای از سلول‌های عصبی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، می‌توانیم گذشت ثانیه‌ها را حس کنیم. در تحقیق انجام‌شده، پژوهشگران برای داوطلبان نورهای فلش‌مانند و بوق‌هایی ممتد را پخش کردند. سپس زمان این نورها و صداها را به تدریج اضافه کردند. نتیجه به دست آمده نشان می‌دهد که ا فزایش تدریجی باعث کش‌ آمدن زمان می‌شد و تخمین‌ها طولانی‌تر بود. اما وقتی که این دو عامل به صورت ناگهانی زیاد شدند، تخمین‌ها رنگ و بوی واقعیت به خودشان گرفتند. به این ترتیب به نظر می‌رسد انتظار باعث کش‌آمدن زمان می‌شود.

سفر در زمان

البته اگر از یک بعد دیگر به قضیه نگاه کنیم همه ما مسافر زمان هستیم. همین الان که شما این را می‌خوانید، زمان در حول و حوش و به پیش می‌رود و آینده به حال و حال به گذشته تبدیل می‌شود. نشانه اش هم رشد موجودات است. ما بزرگ می‌شویم و می‌میریم. پس زمان در جریان است.

آلبرت اینشتین با ارائه نظریه نسبیت خاص نشان داد که این کار از نظر تئوری شدنی است. بر طبق این نظریه اگه شیئی به سرعت نور نزدیک شود گذشت زمان برایش آهسته تر صورت می‌گیرد. بنابراین اگر بشود با سرعت بیش از سرعت نور حرکت کرد، زمان به عقب برگردد. مانع اصلی این است که اگر جسمی به سرعت نور نزدیک بشود جرم نسبی ان به بینهایت میل می‌کند لذا نمی‌شود شتابی بیش از سرعت نور پیدا کرد. اما شاید یک روز این مشکل هم حل شود. بر خلاف نویسنده‌ها و خیالپردازها که فکر می‌کنند سفر در زمان باید با یک ماشین انجام شود، دانشمندان بر این عقیده هستند که اینکار به کمک یک پدیده طبیعی صورت می‌گیرد. در این خصوص سه پدیده مد نظر است: سیاهچاله‌های دوار، کرم چاله‌ها و ریسمانهای کیهانی.

سیاهچاله‌ها: اگر ستاره‌ای تمام سوختش را بسوزاند، دارای جرم فشرده زیادی می‌شود و حفرهٔ سیاه رنگی مانند قیف تشکیل می‌دهد که نیروی جاذبه فوق العاده زیادی دارد؛ به نحوی که حتی نور هم نمی‌تواند از آن فرار کند. این حفره‌ها بر دو نوع هستد. برخی نمی‌چرخند و هر جسمی که جذب آنها شود نابود می‌شود. اما بعضی از سیاهچاله‌ها در حال دوران هستند. این سیاهچاله‌ها می‌توانند سکوی پرتاب به آینده یا گذشته باشند.

کرم چاله: سکوی دیگری برای گذر از زمان است و می‌تواند در عرض چند ساعت، ما را چندین سال نوری جابجا کند. فرض کنید دو نفر دو طرف ملافه‌ای را گرفته‌اند و می‌کشند. اگر یک توپ تنیس روی این ملافه بگذاریم، در سطح ملافه، انحنایی به طرف توپ ایجاد می‌شود. حال اگر تیله‌ای را روی هر کدام از گوشه‌های ملافه قرار دهیم، به سمت چاله‌ای که توپ تنیس ایجاد کرده‌است می‌غلطد. این کار، شبیه سازی ساده‌ای از نظریهٔ اینشتین است که معتقد است اجرام آسمانی در فضا و زمان انحنا ایجاد می‌کنند(درست مثل همان توپ روی ملافه). حالا اگر فرض کنیم فضا به صورت یک لایه دوبعدی روی یک محور تا شده باشد و بین نیمه بالا و پایین ان خالی باشد و دو جرم هم اندازه در قسمت بالا و پایین مقابل هم قرار گیرد، آن وقت حفره‌ای که هر دو ایجاد می‌کنند می‌تواند به همدیگر رسیده و ایجاد یک تونل کند. مثل این که یک میانبر در زمان و مکان ایجاد شده باشد. به این تونل می‌گویند کرم چاله. این امید است که یک کهکشانی که ظاهرا میلیونها سال نوری دور از ماست، از راه یک همچین تونلی بیش از چند هزار کیلومتر دور از ما نباشد. در اصل می‌شود گفت کرم چاله تونل ارتباطی بین یک سیاهچاله و یه سفیدچاله‌است و می‌تواند بین جهان‌های موازی ارتباط برقرار کند و در نتیجه به همان ترتیب می‌تواند ما را در زمان جابجا کند.

ریسمانهای کیهانی: آخرین راه سفر در زمان ریسمانهای کیهانی است. طبق این نظریه یک سری رشته‌هایی به ضخامت یه اتم در فضا وجود دارند که کل جهان را پوشش می‌دهند و تحت فشار خیلی زیادی هستند. اینها هم یه نیروی جاذبه خیلی قوی دارند که هر جسمی را سرعت می‌دهند و چون مرزهای فضا زمان را مغشوش می‌کند لذا می‌شود از انها برای گذر از زمان استفاده کرد.

تونل زمان: واقعیت یا خیال؟ چند اشکال در مسالهٔ سفر در زمان وجود دارد. اول اینکه اصلا نفس تئوری سفر در زمان یک پارادوکس است. پارادوکس یا محال نما یعنی چیزی که نقض کننده(نقیض) خودش در درونش است. به طور مثال، اگر شخصی در زمان به عقب برگردد و به تاریخی که هنوز بدنیا نیامده‌است برود، چطور می‌تواند آنجا باشد؟ یک راه حل برای این مشکل، نظریهٔ جهان‌های موازی است. طبق این نظریه امکان دارد چندین جهان وجود داشته باشد که مشابه جهان ماست اما ترتیب وقایع در انها فرق می‌کند. پس وقتی به عقب برمی‌گردیم در یک جهان دیگر وجود داریم نه در جهانی که در ان هستیم. طبق این نظریه بینهایت جهان موازی وجود دارد و ما هر دستکاری که در گذشته انجام بدهیم یک جهان جدید پدید می‌اید.

وسایل‌های اندازه گیری زمان در گذشه

- ساعت شنی
- ساعت آفتابی
- ساعت آبی

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
زبان زبان یک سیستم قراردادی منظم از آواها یا نشانه‌های کلامی یا نوشتاری بوده که توسط انسانهای متعلق به یک گروه اجتماعی یا فرهنگی خاص برای نمایش و فهم ارتباطات و اندیشه‌ها به کار برده می‌شود.[۱]

بعبارتی زبان پدیده ای ذهنی است که به صورت گفتار و نوشتار یا اشاره تجلی می یابد. سنت گرایان معتقدند که الگوی اشاره و نوشتار بر گفتار تقدم دارد.

تعریف دقیق‌تر

زبان مجموعه‌ای از نشانه‌های قراردادی‌است که در امتداد یک بعد (زمان) برای انتقال پیام استفاده می‌شود. منظور از امتداد یک بعد این است که هر نشانه از پس نشانهٔ دیگری به نوبت می‌آید. مجموعهٔ نشانه‌ها در طول زمان مفهومی در ذهن انسان شکل می‌دهد. ویژگی‌ای که خاص زبان انسان (یا آنچه به طور اخص زبان می‌خوانیم) می‌باشد این است که کلامی را که به زبان خاص بیان شده‌است می‌توان دوبار تجزیه کرد. در تجزیهٔ بار نخست کلام را می‌توان به واحدهای معنایی کوچک‌تر—و به بیان دقیق‌تر از لحاظ معنایی بسیط—تجزیه کرد. به این واحدها تکواژ می‌گویند. در مرحلهٔ دوم هر تک‌واژ را می‌توان به واحدهای کوچک‌تر آوایی تقسیم کرد که از لحاظ کاربرد آوایی بسیط‌اند و از نظر معنایی فاقد معنا. به این جزءهای کوچک‌تر واج می‌گویند.[۲]

مثلاً جملهٔ «بَرگ سَبز است» را می‌توان در تجزیهٔ بار نخست به سه تک‌واژ «برگ»، «سبز» و «است» تجزیه کرد. هر کدام از این اجزا تنها یک معنی را در ذهن تداعی می‌کنند و با شکستن به اجزای کوچک‌تر فاقد معنی می‌شوند.پس به‌اصطلاح از لحاظ معنایی بسیط‌اند. در تجزیهٔ دوم این اجزا را می‌توان به واحدهای آوایی بسیط تقسیم کرد. مثلاً برگ را به چهار واحد (واج) ب، ــَـ ، ر و گ تجزیه کرد.

خاصیتی که زبان را از دیگر نظام‌های قراردادی برای انتقال پیام متمایز می‌کند همین خاصیت تجزیهٔ دوگانه‌است که تا حد واحدهای بدون معنا (و تکرار شونده) پیش می‌رود.

زبان انسان

انسان موجودی اجتماعی است و یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان برقراری ارتباط با همنوعان و ایجاد رابطه تفهیم و تفاهم است و زبان مهم‌ترین ابزار این ارتباط است.

زبان مجموعه‌ای از نشانه‌های قراردادی است که به‌وسیله آن مقصود خود را به دیگران می‌رسانیم در زبان‌شناسی به هر واژه یک نشانه می‌گویند. این نشانه‌ها صوتی یا نوشتاری یا اشاره ای هستند. بدین ترتیب زبان انسان به سه بخش تقسیم می‌شود(سه الگوی زبانی انسان):
زبان گفتاری: زبانی است که نشانه‌های آن صوتی هستند و همه از آغاز زندگی با آن آشنا می‌شوند و هر زبان‌آموزی پیش از ورود به دبستان به خوبی از مهارت سخن گفتن برخوردار است.
زبان نوشتاری: زبانی است که نشانه‌های آن خطی است. این زبان پس از زبان گفتاری آموزش داده می‌شود.
زبان اشاره: زبانی است که نشانه‌های آن اشارهای است. این زبان بیشتر برای افراد کر ولال آموزش داده می شود.

بررسی و زبان شناسی

دانش بررسی زبان به سده‌های پیش برمی‌گردد و کهن‌ترین نمونه بررسی سامان‌مند زبان از هندوستان است. در آنجا شخصی به نام پانینی در سده ۵ میلادی به مطالعه جامع و علمی زبان سانسکریت پرداخت و اصول استواری از زبانشناسی رابنیان نهاد. وی مفاهیمی مانند واج، تکواژ و غیره را سده‌ها پیشتر از زبانشناسان غربی درک و توصیف کرد.

در خاورمیانه سیبویه، زبانشناس برجسته ایرانی، در سال ۷۶۰ (میلادی) توصیفی جامع و زبانشناسانه از زبان عربی در شاهکار خود به نام «الكتاب فی النحو» («دستورنامه») به دست داد. وی در این کتاب نظریه آواشناسی و واج‌شناسی ویژه‌ای پدید آورد.

در غرب، پیشرفت دانش ریاضیات و دیگر سیستم‌های مشخص در سده بیستم میلادی منجر به کوشش دانشوران در مطالعه علمی زبان به عنوان یک «نشانه معنایی» شد. این کوشش‌ها به پیدایش رشته‌ای از دانش به نام زبانشناسی انجامید که بنیانگذار آن فردینان دو سوسور است.

نوام چامسکی از زبان‌شناسانی است که نظریاتش انقلابی در این رشته به وجود آوردند. او معتقد است اصول و خصوصیات زبان در انسان ذاتی و «به طور ارثی برنامه‌ریزی شده» اوست و محیط پیرامون کودک تنها نقش محرک را برای یادگیری زبان مادری ایفا می‌کند. کودک مجموعه محدودی از اطلاعات را از محیط زبانی خویش می‌گیرد و خود قادر است ترکیبات جدیدی بسازد. نظریه‌پردازان پیش‌تر معتقد بودند زبان مادری تنها از راه شنیدن گفتار اطرافیان و به صورت اکتسابی وارد مغز کودک می‌شود[۳].

زبان‌های فراساخته

برخی از افراد یا گروه‌ها، به خاطر دلایل شخصی، کاربردی، ایدئولوژیکی یا برای آزمایش، زبان‌های فراساخته (مصنوعی) خود را پدید آورده‌اند. زبان‌های کمکی فرامرزی (بین المللی) اغلب زبان‌های فراساخته‌ای هستند که سعی شده‌است ساده‌تر از زبان‌های طبیعی باشند. سایر زبان‌های فراساخته به گونه‌ای ایجاد شده‌اند که منطقی‌تر از زبان‌های طبیعی باشند؛ از نمونه‌های مشهور این زبان‌ها زبان لژبن (Lojban) است.

برخی از نویسندگان، از جمله تالکین با هدف‌هایی چون ادبیات، هنر یا دلایل شخصی زبان‌های تفننی آفریده‌اند. در سال‌های اخیر طرفداران مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا زبان نژاد کلینگان (Klingon)، که دارای دستور زبان و واژگان ویژه خود است را گسترش داده‌اند.[۱۰]

زبان اسپرانتو نیز زبانی علمی یا فراساخته‌است. این زبان توسط دکتر لودویک لازاروس زامنهوف ساخته شد. اسپرانتو به علت ساختار علمی و آسان خود مورد توجه متفکران و دانشمندان با ملیّت‌های گوناگون قرار گرفته و به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد آن، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) در سال ۱۹۵۴ (میلادی) به اتفاق آرا آن را به عنوان زبان بین‌المللی و بی‌طرف به رسمیت شناخت و آموزش اسپرانتو را به تمامی کشورهای عضو خود توصیه کرد.

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
شیمی (به پارسی سره: کیمیا)[نیازمند منبع]و(به انگلیسی: Chemistry) مطالعهٔ ساختار، خواص، ترکیبات، و تغییر شکل مواد است. این علم مربوط می‌شود به عناصر شیمیایی و ترکیبات شیمیایی که شامل اتم‌ها، مولکولها، و برهم‌کنش میان آنهاست.

تاریخچه
در اوایل، تلاش برای بیان طبیعت مواد و چگونگی دگرگونی آن‌ها ناموفق بود. دانش پیشرفته‌تر کیمیا نیز در این مورد ناتوان بود. به هرحال دانش کیمیا به کمک انجام تحقیقات اولیه و ثبت نتیجه‌ها، پایه‌گذار شیمی مدرن بود. تغییر نگرش در شناخت مواد زمانی شروع شد که رابرت بویل در سال ۱۶۶۱ در کتاب شیمی‌دان شکاک میان شیمی و کیمیا تفاوت قائل شد.[۱][۲] پس از آن شیمی با تلاش‌های آنتوان لاووازیه و ارائه قانون پایستگی جرم، به یک دانش تکامل‌یافته تبدیل شد. دغدغهٔ هر دو دانش کیمیا و شیمی شناخت طبیعت مواد و چگونگی دگرگونی آن‌ها بود، اما تنها شیمی از شیوه‌های علمی قوی بهره‌مند شد.[۲] با کوشش‌های ویژهٔ جوسایا ویلارد گیبز تاریخ شیمی با ترمودیناک رابطهٔ عمیقی پیدا کرد.[۳]

نگاه گذرا
نظریه اتمی پایه و اساس علم شیمی است. این تئوری بیان می‌دارد که تمام مواد از واحدهای بسیار کوچکی به نام اتم تشکیل شده‌اند. یکی از اصول و قوانینی که در مطرح شدن شیمی به عنوان یک علم تأثیر به‌سزایی داشته، اصل بقای جرم است. این قانون بیان می‌کند که در طول انجام یک واکنش شیمیایی معمولی، مقدار ماده تغییر نمی‌کند. (امروزه فیزیک مدرن ثابت کرده که در واقع این انرژی است که بدون تغییر می‌ماند و همچنین انرژی و جرم با یکدیگر رابطه دارند.)

این مطلب به طور ساده به این معنی است که اگر ده‌هزار اتم داشته باشیم و مقدار زیادی واکنش شیمیایی انجام پذیرد، در پایان ما همچنان بطور دقیق ده‌هزار اتم خواهیم داشت. اگر انرژی از دست رفته یا به‌دست‌آمده را مد نظر قرار دهیم، مقدار جرم نیز تغییر نمی‌کند. شیمی کنش و واکنش میان اتم‌ها را به تنهایی یا در بیشتر موارد به‌همراه دیگر اتم‌ها و به‌صورت یون یا مولکول (ترکیب) بررسی می‌کند.

این اتم‌ها اغلب با اتم‌های دیگر واکنش‌هایی را انجام می‌دهند. (برای نمونه زمانی‌که آتش چوب را می‌سوزاند واکنشی است بین اتم‌های اکسیژن موجود در هوا و مواد آلی چوب. که نور بر روی مواد شیمیایی فیلم عکاسی ایجاد می‌کند شکل می‌گیرد.)

یکی از یافته‌های بنیادین و جالب دانش شیمی این بوده‌است که اتم‌ها روی‌هم‌رفته همیشه به نسبت برابر با یکدیگر ترکیب می‌شوند. سیلیس دارای ساختمانی است که نسبت اتم‌های سیلیسیوم به اکسیژن در آن یک به دو است. امروزه ثابت شده‌است که استثناهایی در زمینهٔ قانون نسبت‌های معین وجود دارد(مواد غیر استوکیومتری).

یکی دیگر از یافته‌های کلیدی شیمی این بود که زمانی که یک واکنش شیمیایی مشخص رخ می‌دهد، مقدار انرژی که بدست می‌آید یا از دست می‌رود همواره یکسان است. این امر ما را به مفاهیم مهمی مانند تعادل، ترمودینامیک می‌رساند.

شیمی فیزیک بر پایهٔ فیزیک پیشرفته (مدرن) بنا شده‌است. اصولاً می‌توان تمام سیستم‌های شیمیایی را با استفاده از تئوری مکانیک کوانتوم شرح داد. این تئوری از لحاظ ریاضی پیچیده بوده و عمیقاً شهودی است. به هر حال در عمل و بطور واقعی تنها بررسی سیستم‌های سادهٔ شیمیایی قابل بررسی با مفاهیم مکانیکی کوانتوم امکان‌پذیر است و در اکثر مواقع باید از تقریب استفاده کرد(مانند تئوری کاری دانسیته). بنابراین درک کامل مکانیک کوانتوم برای تمامی مباحث شیمی کاربرد ندارد؛ زیرا نتایج مهم این تئوری (بخصوص اربیتال اتمی) با استفاده از مفاهیم ساده‌تری قابل درک و به‌کارگیری هستند.

با اینکه در بسیاری موارد ممکن است مکانیک کوانتوم نادیده گرفته شود، اما از مفهوم اساسی آن، یعنی کوانتومی کردن انرژی، نمی‌توان صرف نظر کرد. شیمی‌دان‌ها برای بکارگیری کلیه روش‌های طیف نمایی به آثار و نتایج کوانتوم وابسته‌اند. علم فیزیک هم ممکن است مورد بی توجهی واقع شود، اما به هر حال برآیند نهایی آن (مانند رزونانس مغناطیسی هسته‌ای) پژوهیده و مطالعه می‌شود.

یکی دیگر از تئوری‌های اصلی فیزیک مدرن که نباید نادیده گرفته شود نظریه نسبیت است. این نظریه که از دیدگاه ریاضی پیچیده‌است، شرح کامل فیزیکی علم شیمی است. مفاهیم نسبیتی تنها در برخی از محاسبات خیلی دقیق ساختمان هسته، به‌ویژه در عناصر سنگین‌تر، کاربرد دارند و در عمل تقریباً با شیمی پیوند ندارند.

بخش‌های اصلی دانش شیمی عبارت‌اند از:
شیمی تجزیه، که به تعیین ترکیبات مواد و اجزای تشکیل دهنده آن‌ها می‌پردازد.
شیمی آلی، که به مطالعهٔ ترکیبات کربن‌دار، غیر از ترکیباتی چون دو اکسید کربن (دی اکسید کربن) می‌پردازد.
شیمی معدنی، که به اکثریت عناصری که در شیمی آلی روی آنها تاکید نشده و برخی خواص مولکولها می‌پردازد.
شیمی فیزیک، که پایه و اساس کلیهٔ شاخه‌های دیگر را تشکیل می‌دهد، و شامل ویژگی‌های فیزیکی مواد و ابزار تئوری بررسی آنهاست.

دیگر رشته‌های مطالعاتی و شاخه‌های تخصصی که با شیمی پیوند دارند عبارت‌اند از: علم مواد، مهندسی شیمی، شیمی بسپار، شیمی محیط زیست و داروسازی.

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
فیزیک (به زبان یونانی φύσις، طبیعت و φυσικῆ، دانش طبیعت) علم مطالعهٔ خواص طبیعت است. این علم از مفاهیمی مانند انرژی، نیرو، جرم و بار الکتریکی استفاده می‌کند. یکی از کارهای اصلی این علم اندازه‌گیری کمیتهای مختلف و پیدا کردن روابط بین این کمیت‌ها است. برای همین فیزیک را علم اندازه‌گیری نیز خوانده‌اند.

امروزه فیزیکدان‌ها سامانه‌های بسیاری را بررسی می‌کنند: از ساختارهای بسیار بزرگ مانند کهکشان‌ها گرفته تا ذرات بی‌نهایت ریز و حتی سیستم‌های اقتصادی، زیستی، محیطی و مانند آن‌ها.

فیزیک یکی از قدیمی ترین رشته‌های دانشگاهی است و شاید قدیمی ترین مبحث آن را بتوان نجوم نامید. [۱]

تاریخچه


از دوران باستان، انسان‌ها سعی می‌کردند که رفتار طبیعت را درک کنند. یکی از بزرگترین رازهایی که قابل پیش بینی بود، رفتار اجرام آسمانی مانند ماه و خورشید بود. نظریه‌های زیادی تا کنون مطرح شده که بسیاری از آنها رد شده‌اند.

نظریه ها ومفاهیم

هدف اصلی علم فیزیک توصیف تمام پدیده‌های طبیعی قابل مشاهده برای بشر توسط مدل‌های ریاضی (به اصطلاح کمی کردن طبیعت)است. تا قبل از قرن بیستم، با دسته بندی پدیده‌های قابل مشاهده تا آن روز، فرض بر این بود که طبیعت از ذرات مادی تشکیل شده‌است و تمام پدیده‌ها به واسطهٔ دو نوع برهمکنش بین ذرات (برهمکنش‌های گرانشی و الکترومغناطیسی) رخ می‌دهند. برای توصیف این پدیده‌ها نظریه‌های زیر به تدریج شکل گرفته و تکامل یافتند:
مکانیک کلاسیک (توصیف رفتار اجسامی که اندازه‌ای معمولی دارند و با سرعتی معمولی در حال حرکتند)
الکترومغناطیس(توصیف رفتار مواد و اجسام دارای بار الکتریکی)
ترمودینامیک و مکانیک آماری (توصیف پدیده‌های مرتبط با گرما بر حسب کمیت‌های ماکروسکوپی و یا میکروسکوپی)

به مجموع این نظریه‌ها فیزیک کلاسیک گفته می‌شود.

در ابتدای قرن بیستم پدیده‌هایی مشاهده شدند که توسط این نظریه‌ها قابل توصیف نبودند. بعد از پیشرفتهای بسیار بنیادی در ربع اول قرن بیستم نظریه‌های فیزیکی با نظریه‌های کاملتری که این پدیده‌ها را نیز توصیف می‌کردند جایگزین گشتند. مهم‌ترین تغییر تشکیل دو دینامیک متفاوت برای اجسام ریز و اجسام بزرگ است. چون دینامیک اجسام بزرگ از لحاظ فلسفی به دینامیک قبلی نزدیکی زیادی دارد( بر خلاف دینامیک اجسام ریز که فلسفه‌ای کاملاً متفاوت با آن دو دارد) نظریه‌ها به دو دسته استفاده کننده از دینامیک بزرگ (اصطلاحاً کلاسیک) و کوانتمی تقسیم شدند.نظریه‌های فیزیک مدرن عبارت اند از:
نسبیت عام (برهمکنش گرانشی و دینامیک اجسام بزرگ)
مکانیک کوانتمی (دینامیک اجسام ریز)
مکانیک آماری (حرکت آماری ذرات بر پایه دینامیک کوانتمی)
الکترودینامیک کلاسیک (برهمکنش الکترومغناطیسی و نسبیت خاص)

بعدها با پیدا شدن دو برهمکنش دیگر (برهمکنش هسته‌ای قوی و برهمکنش هسته‌ای ضعیف) برای فرمولبندی آنها هم اقدام شد و از نسبیت خاص برای تمام نظریه‌ها استفاده شد و کل نظریه‌ها عبارت شدند از :

۱- نسبیت عام

۲-مکانیک آماری

۳- الکترودینامیک کوانتومی QED (برهمکنش الکترومغناطیسی و دینامیک کوانتومی)

۴-کرومودینامیک کوانتومی QCD (برهمکنش هسته‌ای قوی و دینامیک کوانتومی)

۵-نظریه ضعیف کوانتومی (برهمکنش هسته‌ای ضعیف و دینامیک کوانتمی بعداً با تلفیق با الکترودینامیک نظریه الکترو ضعیف کوانتومی را ساخت)

تمام این نظریه‌ها به جز نسبیت عام از دینامیک کوانتومی استفاده می‌کنند. به مجموعه‌ای ازQED وQCD ونظریه ضعیف اصطلاحآ مدل استاندارد ذرات بنیادی گفته می‌شود.

امروزه بسیاری از فیزیکدانان به دنبال متحد کردن چهار برهمکنش (نظریه وحدت بزرگ) می‌باشند که مشکل اصلی وارد کردن گرانش و استفاده از دینامیک کوانتومی برای گرانش می‌باشد. نظریه‌های گرانش کوانتومی و به خصوص نظریه ریسمان از نمونه‌های این تلاشها است. همچنین بیشتر نظریه‌های جدید از مفهومی به نام میدان استفاده می‌کنند که به نظریه‌های میدان مشهور هستند.

روش های علمی

فیزیکدانان از یک روش علمی برای آزمایش اعتبار نظریه‌های فیزیکی استفاده می‌کنند. استفاده از یک رویکرد علمی برای مقایسه و استنباط نظریه در سوال‌ها با نتیجه گیری برگرفته از آزمایش و مشاهده ما را به امتحان کردن آن هدایت می‌کند. به نظریه‌هایی که با داده‌های بسیار خوبی پشتیبانی می‌شوند، و در هیچ مقایسه و آزمایشی خلاف آن‌ها ثابت نمی‌شود، قوانین علمی یا قوانین طبیعی گفته می‌شود. البته همه ی نظریه‌ها، حتی قوانین علمی، ممکن است با قوانین کلی و صحیح تر دیگری جایگزین شوند.


دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
علم[۱] (واژه‌ای عربی از ریشه علم به معنای آموختن) ساختاری است برای تولید و ساماندهی دانش دربارهٔ جهان طبیعی در قالب توضیح‌ها و پیش‌بینی‌های آزمایش‌شدنی.[۲][۳][۴][۵] یک معنای قدیمیتر و نزدیک که امروزه هنوز هم به کار می رود متعلق به ارسطو است و دانش علمی را مجموعه ای از آگاهیهای قابل اتکا می داند که از لحاظ منطقی و عقلانی قابل توضیح باشند. (بنگرید به بخش تاریخ و ریشه شناسی)[۶]

از عصر کلاسیک علوم به عنوان یک نوع دانش با فلسفه ارتباط نزدیکی داشتند. در اوایل عصر مدرن دو کلمه علم و فلسفه در زبان انگلیسی به جای هم به کار برده می شدند. در قرن 17 میلادی فلسفه طبیعی (که امروز علوم طبیعی نامیده می شود) به تدریج از فلسفه جدا شد.[۷][۸] با این حال علم همچنان کاربردی وسیع برای توضیح آگاهیهای مطمئن در مورد یک موضوع داشت. به همین ترتیب هم امروزه در عصر مدرن همچنان برای موضوعاتی همچون علم کتابداری و یا علوم سیاسی به کار می رود.

در عصر مدرن، علم معادل علوم طبیعی و فیزیکی به کار می رود، لذا محدود به شاخه هایی از آموختن است که به پدیده های دنیای مادی و قوانین آنها می پردازد. این هم‌اکنون معنای غالب علم در کاربرد روزمره است.[۹] این معنای محدودتر از علم که خود بخشی از علم شده است، تبدیل به مجموعه ای از تعریفهای قوانین طبیعت شده که بر مبنای مثالهای اولیه ای همچون قانون کپلر، قوانین گالیله و قوانین حرکت نیوتن بنا شده‌اند. در این دوره رایجتر شد که به جای فلسفه طبیعی علوم طبیعی به کار رود. در طی قرن نوزدهم میلادی کلمه علم بیش از پیش مرتبط ب مطالعه منظم دنیای طبیعت شد، شامل فیزیک، شیمی، زمین شناسی و زیست شناسی. این منجر به قرارگیری مطالعات تفکر انسان و جامعه در یک برزخ زبان شناسی شد. که در نهایت منجر به قرارگیری این مطالعات دانشگاهی در زیر عنوان علوم اجتماعی شد. به همین ترتیب هم امروز قلمروهای بزرگی از مطالعات منظم و دانش وجود دارند که زیر سرفصل کلی علم قرار دارند، همچون علوم کاربردی و علوم صوری.[۱۰]

به طور کلی اطلاعات مجموعه ای از داده‌های خام و پردازش نشده است. پردازش اطلاعات، تولید علم می کند، و علمی که روشش تجربی و نتایجش آزمون پذیر و موضوعش جهان خارج باشد، علم تجربی است.

مفهوم دیگر علم در زبان فارسی
علم در زبان فارسی به معنایی متفاوت و عامتر از معادل انگلیسی اش (Science) به کار می‌رود. در این مفهوم علم معادل هر نوعی از دانش (Knowledge) است. واژه علم در این مفهوم کلی شامل هر نوع آگاهی نسبت به اشیاء، پدیده‌ها، روابط و غیره است، اعم از اینکه مربوط به حوزه مادی و طبیعی باشد و یا مربوط به علوم معنا و ماوراء الطبیعه. در این تعریف قوائد روش علمی برای دستیابی به آن دانش الزامی نیست و علم شامل مجموعه‌ای از آگاهی‌ها، دانش‌ها و معلوماتی است که انسان توانسته از طریق روش‌های گوناگون تا به امروز به آنها آگاهی پیدا کند. اصطلاحاتی چون علم اخلاق، علم حدیث و علم ریاضیات نشان دهنده کاربرد این معنا از علم هستند.

در مقابل مفهوم علم به‌طور خاص وجود دارد که معادل واژه انگلیسی Science است که از ریشه لاتینی «ساینتیا» به معنای دانستن گرفته شده است و متناظر با آن بخشی از دانش بشری است که از طریق روش‌های تجربی حاصل شده است و قواعد علوم تجربی بر آن حاکم است.

دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
برای باستان‌شناسی تعاریف مختلفی پیشنهاد و ارائه شده است. باستان شناسی مطالعهٔ فرهنگ مادی انسانها و جوامع گذشته است.

باستان شناسی یکی از شبعات انسان شناسی است که در تصحیح متون تاریخی نقش عمده ای دارد. درباره تاریخ می‌توان گفت که آغاز زمانی است که انسان از نگارش و کتابت برای ثبت وقایع و رویداد ها استفاده کرد. که قدمت آنها حداکثر به حدود ۵٬۲۰۰ سال پیش (۳٬۲۰۰ پ.م ) می‌رسد که برای اولین بار در میانرودان و دشت خوزستان آغاز گردید.

محدودهٔ مطالعات باستان شناسی بیشتر از زمانی است که انسان ها شروع به ساخت ابزار کردند این امر در حدود یک میلیون تا هشتصد هزار سال پیش اتفاق افتاد...! انسان هایی که ابزار ساز نبودند بیشتر در محدودهٔ مطالعات شاخهٔ دیرین شناسی رشتهٔ انسان شناسی است. بنابراین می‌توان گفت که باستان شناسی آن شاخه از انسان شناسی است که درباره انسانهای ابزار ساز بحث و مطالعه می کند.

باستان شناسان نیز پژوهشگرانی هستند که درباره فرهنگ مادی انسان و جوامع گذشته انسانی، پژوهش، تحقیق و مطالعه می‌کنند. چرا که دستیابی به اطلاعات فرهنگ مادی انسانها و جوامع گذشته بسیار محدود و در مواقعی حتی غیر ممکن است.

باستان شناسی در جهان به شاخه‌های متعددی چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ جغرافیایی تقسیم می‌شود. دوربین مداربسته

:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سینا اختری شیشوان
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');